۳ تیر ۱۳۸۶

فرار از لیست کشته های هشت هزار متریها


فرار از لیست کشته های هشت هزار متریها
پس از فتح دائولاگیری اینوکی اوکوچا از تصمیم قبلی خود برای صعود به کانچن چونگا منصرف گردید و به اسپانیا بازگشت. او می گوید: من انسان ساده لوحی نیستم. کانچن چونگا کوهی نیست که بخواهم به راحتی خود را در آنجا به کشتن دهم. در این شرایط زمان برای رفتن به این کوه کافی نبود، بعلاوه در آنجا من و پت گاگموس هم طنابم تنها بودیم. وضعیت هوا مناسب نبود و با این شرایط باید دیوانه بود تا به این کوه گام نهاد
البته پس از دائولاگیری وی بر روی آناپورنا هم تلاش کرده بود. او می گوید: زمانیکه در کمپ سوم بودم فرناندو گونزالس، ایوان والرو و اندرو لاک در حال عبور از برجهای یخی و منطقه بهمن خیز کوه بودند. خوشبختانه آنها به قله رسیدند و به سلامت به کمپ بازگشتند
اما اینوکی که شاهد سقوط پی در پی بهمن از مسیر بود ترجیح داد آنجا را ترک نماید. او می گوید: البته من از اینکه نتوانستم به قله برسم ناراحت نیستم. برای فتح چهارده قله هشت هزار متری گامی بیش نمانده. باید مراقب باشم تا در این گامهای آخر جانم را از دست ندهمدر واقع تا کنون از میان 29 کوه نوردی که موفق شده اند ده تا سیزده قله هشت هزار متری را فتح نمایند هشت نفرشان جانشان را از دست داده اند. بعلاوه سایر فاتحان کشته شده در قلل هشت هزار متری اغلب بالای پنج یا شش قله را صعود کرده بودنداینوکی می گوید: من نمی خواهم به سرنوشت این افراد دچار شوم، و سعی می کنم خودم را کنترل کنم. من تنها دو قله خطرناک آناپورنا و کانچن چونگا را در پیش دارم و البته زمان کافی برای فتح هر کدام از آنهافاتحان تحت فشاراندرو، فرناندو و ایوان نیز کوه نوردانی هستند که آخرین گامهای خود در راه فتح چهارده قله هشت هزار متری را طی می کنند. از اینرو آنها نیز همچون اینوکی تحت فشار بسیار قرار دارند و بطور قطع این فشارها آنها را نیز در دستیابی به اهدافشان دچار مشکل نموده. مسیری را که آنها برای عبور به سمت قله انتخاب کرده بودند همچون مسیر آبشار یخی اورست می باشد، با این تفاوت که در ارتفاع بالای 7500 متری باید آن را طی نمایند. در این مسیر آنها کاملا در مدت نیم ساعت در معرض خطر سقوط بهمن قرار داشتند. بالای این مسیر نیز تا قله باد شدید در حال وزیدن بود. زمانیکه آنها با موفقیت به کمپ اصلی بازگشتند پس از 25 ساعت همه را از بی خبری در آورده و خوشحال نمودندبهر حال اینوکی و هم طنابش پت در ماه سپتامبر به کانچن چونگا خواهند رفت تا وی بتواند گامی دیگر به فتح 14 قله بالای هشت هزار متر نزدیک شود

هیچ نظری موجود نیست: