۲۱ بهمن ۱۳۸۷

گره هاي ترمز يا ترمز-كارابين

گره هاي ترمز يا ترمز-كارابين
گره حمايت (نيم مس وورف)

عملكرد روش زدن گره حمايت
توصيه مي شود كه اين گره با كاربين پيچ دار (حمايتي) HMS
(HALBMASTWURSICHERUNG) به كار رود.

دور مرگ (tour –mort) ساده روي كارابين


وضعيت قفل شدن طناب وضعيت حركت طناب
بر اثر كشش از پائين

A طناب تحت نيرو (فشار) است.

اين دو گره، حمايت و دور مرگ بر روي كارابين مي تواند براي حمايت شخص دوم يا براي فرود شخص بر روي طناب به كار مي رود. در حالت آخر، گره حمايت اين امتياز را دارد كه امنيتش از گره دور مرگ بيشتر مي باشد. در هر حال در هيچ كدام از اين دو دستگاه، نبايد طناب را شل كرد كه خطر از دست جدا شدن آن وجود دارد.

گره حمايت مي تواند مانند يك ترمز براي فرود روي طناب (زماني كه ابزار فرودي نداشته باشيم) به كار رود.

تذكر لازم: گره مرگ همانطور كه از نامش پيداست بسيار خطرناك است و به هيچ عنوان براي كوه نوردان توصيه نميشود.
ترمز - كارابين ساده
با استفاده از كارابين پيچ و يا معكوس كردن كارابين هاي ساده


A جهت فرود رونده


ترمز كارابين دوبل

ترمز كارابين روي هشت فرود

اين روش استفاده نادرست است روش استفاده صحيح
زيرا ترمز ناكافي (مي باشد)
ملاحظاتي در مورد ترمز كارابين
·گره حمايت يا دور مرگ ساده مي تواند براي حمايت نفر دوم يا فرود نفر اول (همراه با حمايت از بالا) به كار رود. به هر صورت در اين روش ايمني نفر اول (متصل به طناب)، نبايد كم شود زيرا كه اين نوع گره مانند گره گاردا كه اتوماتيك قفل مي شد عمل نمي كند.

·فرود با گره حمايت يا هشت فرود مانند ترمز عمل نمي كنند زيرا اين نوع گره هاي قفل خودكار (اتوبلوك) نيستند در نتيجه نبايد هنگام فرود از گره گره هاي قفل خودكار غافل شويم.

هیچ نظری موجود نیست: