سيستم اول:
- ضروري است حفره اي با عمق مناسب براي عبور طناب بازگشت حفره كرده به طوري كه كشش طناب در هنگام فرود كلنگ را از جا در نياورد.
- بستن طنابچه به طناب بازگشت بايد بوسيله يك گره انجام گيرد نه بوسيله گره اتوبلوك (خطر لغزش)
مي توان زير طنابچه فرود كلنگ A وسيله اي مانند (كلاه، روسري، ساك پلاستيكي) گذاشت تا از پاره شدن طنابچه بوسيله يخ جلوگيري و يا مانع از فرو رفتن آن در يخ شود.
سيستم دوم:
- مي توانيم يكي از دو سر انتهائي طناب را بوسيله گره مس وورف يا گره حمايتي به وسط دسته كلنگ متصل كنيم. عمل فرود بر روي دنباله طناب A انجام مي شود.
- مي توانيم انتهاي ديگر طناب را به سر كلنگ متصل كنيم. مطمئنا“ بر روي اين دنباله طناب B است كه عمل كشيدن براي بازيابي كلنگ صورت مي پذيرد. همان پيش بيني هائي كه در سيستم قبلي بكار مي رفت در اينجا نيز انجام مي شود تا حركت طناب به خوبي انجام پذيرد.
- مي توانيم يكي از دو سر انتهائي طناب را بوسيله گره مس وورف يا گره حمايتي به وسط دسته كلنگ متصل كنيم. عمل فرود بر روي دنباله طناب A انجام مي شود.
- مي توانيم انتهاي ديگر طناب را به سر كلنگ متصل كنيم. مطمئنا“ بر روي اين دنباله طناب B است كه عمل كشيدن براي بازيابي كلنگ صورت مي پذيرد. همان پيش بيني هائي كه در سيستم قبلي بكار مي رفت در اينجا نيز انجام مي شود تا حركت طناب به خوبي انجام پذيرد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر