۲۱ دی ۱۳۸۷

كوه نورد بدون دست

كوه نورد بدون دست

يك كوه نورد 44 ساله كره اي كه فاقد دو دست مي باشد موفق شد با صعود به كوه وينسن به ارتفاع 4897 متر در قاره جنوبگان آخرين گام در راه پيوستن به باشگاه 7 قله را با موفقيت طي نمايد.

بدون شك اين كوه نورد معلول را مي توان به عنوان يك انسان خارق العاده دانست كه با غلبه بر ضعف جسمانيش به اين موفقيت بزرگ دست يافته.

در واقع كيم هونگ بين پيش از صعود به قله دنالي همچون ساير انسانها سالم بود. صعود طولاني به اين كوه و خستگي زياد باعث به خواب رفتن وي شد. گروه نجات 16 ساعت بعد او را كه دچار سرمازدگي شديد شده بود يافت. بدين ترتيب تمامي انگشتان هر دو دست كيم قطع گرديد.

كيم كوه نوردي را در باشگاه سانگوون در گوانگ جو آغاز نمود و در سال 89 موفق به صعود قله اورست گرديد. وي در سال 1990 نيز نانگاپاربات را صعود كرد.

وي پس از چندماه بستري شدن در آلاسكا به كشورش بازگشت و بمرور با وضعيت جديد خو گرفت. كيم حتي قادر نبود به تنهايي غذا بخورد و بدليل مشكلات زياد چندين با سعي نمود تا به زندگي خود پايان دهد! با اين حال با تشويق دوستان و همكاران تلاش مجدد خود را آغاز نمود و به سختي شروع به تمرين كرد. گرچه نمي توانست به تنهايي از طناب كوه نوردي استفاده نمايد، يا باتون و كلنگ كوه نوردي خود را به دست گيرد. با اين حال در جولاي 1997 قله البروز بلندترين كوه اروپا را فتح نمود و دو ماه بعد موفق شد انتقامش را از كوه دنالي بگيرد و برفراز اين كوه بايستد.

او مي گويد:" قصد فتح هر 7 قله بلند 7 قاره را داشتم، اما خود نيز به موفقيت در هدفم شك داشتم". شايد آن چيزي كه كيم را دچار ترديد نموده بود، كمك ديگران در بستن كوله بار و كارهاي اوليه كوه نوردي بود!

با اين حال پس از 11 سال از شروع دوباره، كيم توانست با غلبه بر البروز در اروپا، دنالي در آمريكاي شمالي، كليمانجارو در افريقا، آكانكاگوآ در آمريكاي جنوبي، Kosciuzsko در اقيانوسيه، وينسن در جنوبگان و با افزودن آنها به كوه اورست در آسيا كه قبلا صعود كرده بود به خواسته خود در فتح 7 قله مرتفع 7 قاره نائل آيد.

كيم مي گويد:" اگر آن حادثه در دنالي رخ نمي داد، من اكنون يك كوه نورد عادي بودم. اما آن رخداد مرا به فردي ماجراجو و تلاشگر بدل نمود".

اما كيم اينك به اهدافي بزرگتر چشم دوخته و شايد بخواهد عزمش را بر روي باقي قلل 8000 متري نيز بيازمايد. براستي اوج توان يك انسان چه ميزان است؟!

منبع:

http://joongangdaily.joins.com

هیچ نظری موجود نیست: